De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Haakjes bij vergelijkingen

Hallo,
we zijn met wiskunde (VWO, 5de klas, Wis A1) bezig met het hoofdstuk Getallenrijen (3). Ik zal een stukje uit het boek overtypen om uit te leggen wat ik zoek.

"De rij 9, 13, 17, 21... is een voorbeeld van een getallenrij. De getallen in de rij heten de termen.

Het is gebruikelijk de 1ste term te noteren met U1, de 2de met U2, etc.

Het bijzondere van deze rij is dat elke term 4 meer is dan de voorafgaande term. Door deze regelmaat te gebruiken kun je de volgende termen van de rij te weten komen. Je weet dat van elke plaats in de rije welk getal er staat.

Zo is U4 = 21, U5 = 25, etc.

Je kunt deze rij vastleggen door de formule vd n-de term Un te geven.
Je krijgt Un = 4n + 5
..."

Nu moeten we met onze GR onze "Y=" functie gebruiken (ergo "GRAPH"), en dan moeten de Y=-en N=-en worden.

Hoe doe ik dat?

Antwoord

RTFM!


Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Vergelijkingen
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024